DESTINASI CIENTA HASIL DARI IMIGINASI KU SENDIRI

Blog ini aku buat semata-mata nak tulis cerita saja. Cerita ini aku yang reka sendiri takde ciplak2 ni. Cerita cinta memang sangat indah tetapi ada yang menyakitkan. Destinasi cienta ini, memang dah lama aku create cuma tak kesampaian nak terbitkan. Jadi sekarang, aku terbitkan di dalam blog sebagai permulaan.

Tuesday, October 12, 2010

Destinasi chenta 47

Wartawan di luar masih tidak dibenarkan masuk ke hospital untuk berjumpa dengan ara.
Selepas menjenguk ara, kamal ingin pulang ke rumah. Irah akan jaga ara buat seketika, malam nanti kamal akan dtg menemani ara.

Sedang kamal dan suadara mara yang lain keluarga, mereka telah dihimpit oleh beberapa orang wartawan.. kamal sempat memberi sedikit ucapan :

kamal - Alahmdulillah Ara dalam keadaan stabil, dan saya minta kerjasama dari pihak media agar bersabar terlebih dahulu. Ara perlu rehatkan diri buat seketika dan selepas ara pulih sepenuhnya barulah kami akan adakan sesi soal jawab bersama pihak media. SEgala pertanyaan akan dijawab pada sidang media tersebut..Terima kasih..

Kamal dan lain pulang menaiki alpha....masing-masing mendiamkan diri, tidak tahu apa yang ingin di cakapkan.

malam itu, kamal menemani ara. Kamal memandang wajah isterinya itu, lalu air matanya mengalir perlahan-lahan. Bermacam-macam perasaan yang dia rasa kini..sedih, tertekan, geram, dan sebagainya. Akan tetapi dia sangat bersyukur ara selamat. Kamal mmg tidak disangka langsung tindakan pantas admie menyelamatkan ara. SEdangkan dia sendiri tidak tahu dan buntu untuk buat apa ketika itu. Kamal menyandarkan tubuhnya di kerusi yang disediakan., digenggamnya tangan ara...Dilihatnya ara, dia teringat pada kata-kata admie petang tadi. Perasaan geram menguasai dirinya. digenggam tangan ara sekuat-kuatnya sehingga ara sedar.

ara - aduh...abg...
kamal - eh sori yang, sori...
ara - ermmm..abg ok..
kamal - ermm blh la..yang lapar tak?
ara - tak abg..abg da makan?
kamal - da jamah sikit makanan kat rumah tadi sebelum datang sini.
ara - mmmmm abg...
kamal - yer...
ara - maafkan ara...
kamal - kita bincang balik rumah nanti..abg tak de mud nk bincang sekarang...

ara mendiamkan diri...

admie dan izzah selesai makan malam bersama mama, papa, along, angah dan adik beradik yang lain. Selepas makan, admie meminta izin untuk pulang ke rumah, tetapi dihalang oleh mamanya. Akan tetapi, admie tetap berdegil. Dia ingin pulang ke rumah. Akhirnya admie, izzah dan anaknya pulang ke rumah. datin Zarina tidak dapat berbuat apa-apa. Mungkin admie perlukan ketenangan buat seketika.

Keesokkan harinya, datuk zakaria sekeluarga melawat ara di hospital.

admie ingin melawat ara, tetapi dia tahu kamal pasti berada di sisi ara kini. Admie hanya menelifon jon dan irah untuk bertanyakan khabar ara. Admie mengambil cuti selama seminggu.

Sejak semalam, admie tgk izzah seperti biasa..langsung tidak sentuh tentang apa yang dia katakan di hospital, malah izzah mesra dengan admie. Admie pelik!!!!

malam berikutnya...

izzah - abg, xnk pg tgk ara...
admie - tak...
izzah - erm ok..
admie - syg, kita keluar jap...
izzah - g mana?
admie - tmn belakang ni..
admie dan izzah keluar ke pekarangan rumah, dan bersantai di taman yang indah di belakang rumahnya dengan deruan air terjun. ikan-ikan cap menampakkan lagi kecantikkan kolam itu.

izzah - ermm abg nk air, sy buatkan...
admie - tak perlu...duduk sini syg...

mereka berdua duduk sebuah pondok bulat yg di cat warna putih, di tghnya diletakkan kerusi buaian. Disetiap kayu pada buaian tersebut di letakkan bunga-bunga menjalar yg berwarna ungu. Menyerikan lagi kawasan romantik itu.

admie - syg...
izzah - ye abg...
admie - its about what happen last yesterday...
izzah - ermmm...
admie - maafkan abg ttg hal 2...maafkan abg sbb tak beritahu izzah hal yg sbnar...maafkan abg syg..
izzah - abg, izzah da lama maafkan abg...
admie - ah! mksud izzah?
izzah - sudah tiba masanya untuk izzah beritahu hal sbnr...mmm utk pengetahuan abg, izzah da lama tahu abg bercinta dengan ara.

MUka admie terkejut...

izzah - yer abg, izzah da tahu lama ttg hal ini, dari kita di kota london lagi sy da taw. Mcm mana sy tahu? mmm sy tahu masa abg jatuh sakit dulu, abg ingat tak...izzah hantar abg ke hospital. dan masa tu izzah pegang wallet n anset abg..Masa abg di bilik rawatan, izzah tak tahu nk buat apa, lepas tu izzah bukak anset abg dengan harapan nak bagitahu keluarga abg, tp tak jadi. Dan masa tula izzah nmpk gambar abg dengan ara. dan masa tu jugaklah izzah fikir knpa abg jadi mcm ni. Abg seksa diri abg, abg lari ke kota london sebab tak sanggup berhadapan dengan majlis perkahwinan ara dan kamal. BEtulkan??? dan untuk pengetahuan abg, sejak izzah tahu tentang hal itu semua, tak menghalang izzah untuk terus cuba memenangi hati abg. Dan izzah buat keputusan untuk bersama dengan abg bkn sbb izzah nk jeleskan ara. Tapi sbb izzah cintakan abg. Dan Abg lah seorg lelaki yang izzah sgt kagumi. Abg dapat berhadapan dengan semua ini. Tapi bila kita balik malaysia, izzah sedikit terkejut bila dapat tahu suami ara adalah uncle abg sendiri. ABg, terlalu besar pergorbanan abg pada uncle kamal. Lepas izzah tahu, izzah tabahkan hati untuk berhadapan dengan ara tiap2 hari sehingga ke hari ini abg.
admie - izzah..........
izzah - abg, pasal kejadian kelmarin, izzah akui sgt terkejut dengan tindakan abg menggadaikan nyawa demi ara dan juga pengakuan hubungan abg dgn ara. izzah tahu abg msih cintakan ara, walaupun kita dah ada anak dan dah lama bersama. Izzah hormati perasaan abg 2, izzah tahu ara cinta pertama abg. Tapi izzah tak mahu kerna hal ini, keluarga kita terumbang ambing. Izzah syg kan hubungan dgn abg. Izzah tak kisah abg nk terus mencintai ara, tpi abg bagi la peluang kepada cinta izzah dalam hati abg tu..(izzah menangis)

admie - syg...(mie memeluk erat isterinya) syg...abg tak pernah terpikir utk berjauhan dengan syg dan anak2... berbulan-bulan kita kenal, abg mula suka pada izzah, dan sehingga hari ini, cinta abg pada izzah semakin bertambah...knpa syg pikir sampai ke situ?? (admie merenung wajah isterinya yg sayu itu,) syg...abg tahu tindakan abg selamatkan ara itu salah tanpa memikirkan masa dpn anak-ank dan izzah andai abg mati di situ. Tapi abg xdpt nk fikir apa-apa ketika itu. Maafkan abg syg, abg tak terniat utnuk sakiti hati syg...maafkan abg

izzah - izzah cintakan abg, tlog abg, tlog...izzah hendak kuasai cinta abg sepenuhnya...izzah tidak mahu org lain memiliki cinta abg, izah xnk, ckupla izzah da rasainya setelah sekian lama, berilah peluang pada cinta izzah untuk bertakhta dalam hati abg sepenuhnya, plz abggg ...(teresak-esak izah menangis)
admie - syg.........(terus dipeluknya izzah, kata-kata izzah itu sgt bermakna) i love u, i love u so much...(mengalir sekali lagi airmata admie dan diciumnya kepala isterinya berkali-kali)
admie - syg.. cinta abg kini hanya utk izzah dan anak-anak, percayalah syg..it just for u..about ara, hanya tinggal kenangan syg...(mie mengesat air mata izzah, lalu di ambilnya tangan izzah dan diletakkan di dadanya) percayalah syg, my love, my soul, my heart it jus for u...im gonna love u until my last breathe, ur love cant never be replace..trust me...ok?
izzah - mmmmm
admie - jgn nangis lagi syg,(mie mengesat airmata izzah)..mmm senyum sikit syg...
izzah melakarkan senyumannya pada admie....
admie - mcm ni la isteri abg, syg...u know im lucky coz u being my wife, mgkn apa yg berlaku ada hikmahnya, abg dapat jupa dan bersama dengan seorg wanita yg sangat sempurna dalam hidup abg... apa-apa pun..tenkiu so much..tenkiu sgt2...
izzah - (senyum) utk apa abg?
admie - everythg syg....for everything!!!!!

admie dan izzah menghirup udara segar bersama-sama, masing-masing melayan perasaan....

akhirnya, mslh admie dan izzah selesai. lega hati admie bila segala2nya telah diketahui oleh izzah dan izzah dapat terima semuanya. Lepas ini, admie perlu settlekan masalah ini dgn kamal dan keluarga....

sebelum tidur, admie memandang wajah isterinya...kata-kata izzah yang terakhir tadi sgt mendalam maksudnya. mmg patut pun cinta ini hanya untk izzah dan anak-anaknya. Admie berjanji, lepas ini izzah lah segala2nya dan cinta ini hanyalah untuk izzah dan anak2...Ara??? ckupla apa yg berlaku, jika ada peluang dia akan lindungi ara selagi dia mampu.. jika tidak, dia redha.. Yang penting izzahlah segala2nya!!!!

'Ya Allah, aku sgt bersyukur kepada Mu kerna ditemukan dengan seorg wanita yang sangat tabah orangnya. Kuatkan hatiku untuk berhadapan dengan hari seterusnya. Dan Kau kukuhkan cinta aku pada isteri ku Ya Allah Yang Maha Esa, Amin'... lalu admie melelapkan matanya dan dipeluknya kemas isterinya itu.

smbungan 48

No comments:

Post a Comment

~tentang pengarang~

My photo
aku ni tak la jahat sgt,cuma nakal je, biasala 2. aku ni berisi tapi bukan gemuk..alaa comel la.. aku ni org nmpk mcm garang/ganas tp hati aku lembut. Org yg x kenal aku je akan ckp cm2. aku ni suke gelak2, tak suke marah2 org la..syok kalo dpt kwn gan aku
IDEA DAN KARYA ASAL
HAKCIPTA TERPELIHARA.2010.
DON'T COPYCAT
NANTI I SAMAN U!

sahabat