DESTINASI CIENTA HASIL DARI IMIGINASI KU SENDIRI

Blog ini aku buat semata-mata nak tulis cerita saja. Cerita ini aku yang reka sendiri takde ciplak2 ni. Cerita cinta memang sangat indah tetapi ada yang menyakitkan. Destinasi cienta ini, memang dah lama aku create cuma tak kesampaian nak terbitkan. Jadi sekarang, aku terbitkan di dalam blog sebagai permulaan.

Wednesday, October 13, 2010

Destinasi chenta 48

Tiga hari ara berada di hospital, 3 hari jugak la admie tidak dtg menjenguk ara dan wartwan tidak dibenarkan masuk. Walaupun kamal sudah pun memberitahu pada wartwan ttg sidang media yg akan dijalankan, tetapi ada juga wartwan yang berdegil.
surat khabar dan majalah2, heboh memperkatakan tentang admie. Kononnya HERO ARA...., PENYELAMAT ARA, ADMIE SANGGUP GADAI NYAWA DEMI ARA, mcm-mcm.. Tetapi admie endah tak endah sahaja dengan kenyataan begitu. Kamal pula langsung tidak contact admie sejak dari peristiwa hari itu. Tetapi admie telah diberitahu oleh untie, yg kamal ingin berjumpa apabila ara keluar dari hospital nanti.

Hari ini,...
ara dibenarkan pulang ke rumah. Ara terpaksa berjalan dengan menggunakan kerusi roda buat seketika, kerana kakinya masih tidak pulih. Selain itu, doktor alias memberitahu kamal bahawa ara perlu menjalankan ujian fisioterapi agar kakinya pulih dengan baik. Admie mendapat berita tentang kepulangan ara oleh doktor alias.

Malam di rumah ara seperti biasa makan malam disediakan, keadaan terasa lebih jangal berbanding dulu. PEnghuni rumah kamal, lebih banyak mendiamkan diri. Ara merasa tidak selesa dengan keadaan begitu. kamal berperwatakan selamber jer.
Dua hari ara berada di rumah, kamal menjaganya dengan baik..makan dan minum...

Dimalam hari.....

kamal ingin berjumpa dengan keluarga Datuk zakaria, admie dan izzah. Hal ini perlu di settlekan.
Admie, izzah, irfan dan aisyah tiba di rumah kamal. irfan terus berlari menuju ke arah uncle kamal. kamal memeluk irfan dengan erat. Terasa rindunya pada irfan teramat sangat.

Admie - uncle...
kamal - masuk la!!! (kamal endah tak endah sahaja)

mereka duduk di ruang tamu. Semua berada disitu, datuk zakaria sekeluarga, ara, nenek, untie, dan keluarga ara.

kamal - ok, memandangkan semua disini, dan inilah masa sesuai utk kita berkumpul, ara pun da keluar dari hospital...jdi kita blh la berbincang tentang hal ini. (dengan tegasnya)
datuk zakaria - apa maksud ko kamal?? (datuk zakaria masih tidak tahu apa yang terjadi sebenarnya antara kamal dan admie)
kamal - la takkan u tak tahu...kecoh da pasal hal ni...ke buat-buat tak tahu..(herdik kamal)

datuk zakaria dan datin zarina mengerut dahinya...

kamal - admie, ko tak bagi tahu hal sebenar kat papa n mama?ke ko takut?
admie - uncle.....

datuk zakaria dan datin zarina terkejut dgn panggilan 'Ko' dari kamal.

datin zarina - apa semua ini?apa mslhnya ni?

kamal - untuk pengetahuan zakaria dan ina, anak u ni si admie ada hbugan dengan isteri kamal...!!! mereka bercinta secara senyap tahu tak...?
admie - uncle jgn cube mereka cerita yang bukan2...
kamal - mereka cerita?eh ko da tak nk mengaku plk...hah!!!
dtk zakaria - CUKUp!!!!!! kamal, ko nak kita org berkumpul malam ni semata2 hendak menyelesaikan masalah ini, atau ko nak semua org tahu sapa salah dan sapa benar?? kamal, utk pengetahuan ko, kami sekeluarga sudah tahu tentang hal ini sebelum ko kahwini ara lagi...
kamal - hah!!!
datin zarina - yer kamal, kami da tahu ttg hal ini, tp kami hadapi semua dgn redha.
kamal - korg semua pembelot!!!!!
admie - Uncle!!!! (admie tidak tahan dengan sikap unclenya begitu....) uncle, tak perlu nak salahkan semua org dalam hal ini. mie, tahu susah utk uncle terima semua ini, tp tak pernah ke uncle pikir perasaan yg admie hadapi bertahun-tahun dahulu. uncle tahu tak admie buat semua ni kerna kebahagian uncle, uncle tahu tak?!!!!! admie ckup merana selama ni uncle, lebih-lebih lagi kena berhadapan dengan semua ini. tak blh ke uncle faham, sekarang ini uncle da memiliki ara, apa lagi uncle nak?apa lagi uncle? ttg kejadian hari itu, admie sendiri buntu uncle...uncle, admie syg uncle..dan admie sanggup berkorban utk uncle..tlog la uncle faham keadaan admie dan ara selama ni. ara sendiri memilih utk bersama uncle dan smestinya uncle lah yang terbaik baginya tapi bukan admie. Admie hormat keputusan ara uncle, dan sbb itu admie ke kota london utk lupakan segala2nya, sehinggalah admie berjumpa dengan cinta sebenar admie. Izzah...

Ara diam membisu di atas kerusi rodanya itu.

admie - uncle maafkan la admie.. Ara tidak perlu dipersalahkan dalam hal ini. Admie sendiri yang bagi keputusan padanya agar perkara ini dirahsiakan dari uncle. admie tak mahu, perhubungan kita musnah begitu saja uncle..admie syg uncle..(air mata mengalir laju)
ara - abg, maafkan ara juga....maafkan ara abg...

kamal diam, dia begitu tersentuh dgn kata-kata ikhlas dari admie tadi...

izzah - uncle, izzah sudah tahu hal ini di kota london lagi. Tapi sampai kami berkahwin, admie masih rahsiakan hal ini.

kamal, ara dan lain terkejut.....

izzah - utk pengetahuan uncle dan semua, hidup admie di sana sgt terseksa. Admie pernah jatuh sakit dan semingu dia berada di hospital. dan ketika itulah izzah tahu admie mencintai ara dan lari dari malaysia kerna tidak sanggup melihat perkahwinan uncle dan ara. izzah tgk gambar dalam anset admie, gambar admie dan ara. masa 2 izzah hendak call keluarga admie, tp bila tgk gambar tu terus tak jadi. uncle, admie sgt terseksa ketika di london. tapi ianya langsung tidak menyusahkan izzah. Izzah tekad utk terus bersama admie dan bagi sokongan pada dia. sehingga lah ke hari ini. Uncle maafkan admie dan ara..mereka tak bersalah, mungkin mereka pernah mencintai antara satu sama lain, tapi itu dulu..kini cinta mereka hanya tinggal kenangan, andai mereka mencintai pun, kita tak de hak untuk menghalang perasaan itu uncle. sebab perasaan itu sudah lahir dari hati mereka sejak dulu lagi, sejak uncle miliki ara dan sejak izzah miliki admie. tolong la uncle, maafkan mereka...

kamal diam dan menundukkan kepalanya.....

admie menuju ke arah unclenya.....

admie - uncle maafkan mie uncle, tlog maafkan admie....

lantas, kamal terus memeluk admie....

kamal - maafkan uncle jugak mie, maafkan uncle (mengalir air mata kamal) uncle bersalah sebab langsung tak memahami perasaan admie dulu. kalo uncle tahu mie mencintai ara, pasti korg akan bersama sekarang ini. maafkan uncle kerna admie sakit, admie terseksa kerna hal ini, admie tabah menghadapi hal ini...maafkan uncle mie...
admie - uncle tak slh...uncle tak slh....(teresak-esak admie)

akhirnya, mereka berdua berdamai. kamal dapat menerima segala hakikat ini. dia sangat berbangga dengan admie. kamal juga menghargai pergorbanan admie pada nya.


sambungan DC 49

No comments:

Post a Comment

~tentang pengarang~

My photo
aku ni tak la jahat sgt,cuma nakal je, biasala 2. aku ni berisi tapi bukan gemuk..alaa comel la.. aku ni org nmpk mcm garang/ganas tp hati aku lembut. Org yg x kenal aku je akan ckp cm2. aku ni suke gelak2, tak suke marah2 org la..syok kalo dpt kwn gan aku
IDEA DAN KARYA ASAL
HAKCIPTA TERPELIHARA.2010.
DON'T COPYCAT
NANTI I SAMAN U!

sahabat