DESTINASI CIENTA HASIL DARI IMIGINASI KU SENDIRI

Blog ini aku buat semata-mata nak tulis cerita saja. Cerita ini aku yang reka sendiri takde ciplak2 ni. Cerita cinta memang sangat indah tetapi ada yang menyakitkan. Destinasi cienta ini, memang dah lama aku create cuma tak kesampaian nak terbitkan. Jadi sekarang, aku terbitkan di dalam blog sebagai permulaan.

Thursday, October 14, 2010

Destinasi chenta 50

Khamis....sidang media dijalankan....

admie yang berpakaian kemeja dan berseluar jean menampakkan kesegakkan dan ketampanannya, manakala ara berpakaian blous kelihatan cantik dan kamal pula berpakaian kemeja bersama blazer.

mereka berdua duduk di kerusi yang disediakan... kemudian sidang media dimulakan...
Pelbagai soalan dikemukan oleh wartawan. Samada soalan gosip dan sebaliknya.

Hampir 1 jam sidang media dijalankan, akhirnya segala persoalan dijawab dengan baik. Kebenaran ttg cinta admie dan ara masih tetap dirahsiakan.

Admie, ara, kamal dan izzah menikmati jamuan yang telah disediakan...Kemudian mereka pulang ke rumah.

Sejak dari kejadian hari itu, admie menjadi famous seperti seorg artis seketika.

SETAHUN KEMUDIAN.....
admie telah dianugerahkan pangkat datuk...anugerah tersebut adalah kerna kerjaya admie sebagai seorg hartawan dan usahawan yang terkenal dikalangan ahli=ahli perniagaan yang berjaya. KIni admie digelar Datuk Doktor Putera ADmie dan Izzah pula, Datin Doktor Norizzah..
Ikutkan admie diangugerahkan gelaran ini awal dahulu, selepas admie dan izzah berkahwin, tetapi admie masih tidak bersedia untuk memegang gelaran tersebut, terpaksa dia tangguhkan.

Mereka sekeluarga mengadakan sedikit kenduri kesyukuran.

Kaki ara semakin hari semakin pulih apabila dia kerap menjalani fisioterapi. Kaki ara yang patah itu menyebabkan dia tidak mampu untuk berjalan sepenuhnya. Segala show dan kerja-kerja terpaksa ditangguhkan. Ara hanya duduk dirumah sehingga kakinya pulih. Kamal pula masih meneruskan kerja-kerjanya dipejabat. Setahun dia menjaga ara, tetapi sayang....... perangai kamal lain dari yang lain sejak ara tidak boleh berjalan dengan baik.

awal-awal bulan, kamal dapat menjaga ara dengan penuh kasih sayang, tetapi semakin lama keadaan tidak seperti selalu. Kamal sering kali mengadu-gadu letih menjaga ara, ara menyusahkan dan sebagainya. Ara sangat sedih apabila kata-kata itu keluar dari mulut suaminya sendiri.

Adakalanya kamal akan pulang lewat ke rumah, dan ara terpaksa menguruskan dirinya dengan sendiri,. Hanya Tuhan sahaja tahu, bagaimana perasaan ara apabila menghadapi keadaan begitu.

Suatu hari.....

Ara - abg baru balik..?
kamal - yela, xkn da lama kot...
ara - abg da makan?
kamal - dah, xkan abg nk makan kat rumah kot, dengan keadaan awk mcm ni mampu ke nk sediakan makanan untuk abg.... da la, xpyh byk soal nk g mandi...owh yea, 2 atas meja ada makan abg bungkus, makan la sudu sume ada kat situ....

Kamal masuk ke bilik air...Ara terasa sangat tersentuh dan sakit hati mendengar kata-kata suaminya itu, lalu air matanya mengalir perlahan-lahan.. Kemudian, dilihatnya bungkusan makanan, lalu ara mengambil tongkat dan menuju ke arah makanan yg terletak di atas meja. Dengan perlahan disuapnya makanan ke dalam mulut. Sangat perit untuk tekaknya menelan makan itu, kenangkan kata-kata suaminya tadi. Perutnya lapar tadi, tidak mampu untuk menelan makanan itu, lalu dibungkuskan semula makanan itu dan dibawa turun ke bawah. Semasa ara ingin membuka pintu.....

kamal - nak pergi mana 2?
ara - nak letak makanan ni kat bawah abg, nanti berbau pula kat situ...
kamal - tak pyah, nanti abg letak kat bwh...kang awk nk turun tangga buat-buat terjatuh lagi..ermm makin susahlah...
ara - abg,knpa ckp mcm 2?
kamal - betulla apa abg ckp.. da la letak je makanan kat situ....abg nak tidur ni!!!

Sekali lagi ara terasa dengan kata-kata kamal. Kamal seperti menghina dirinya. Air matanya mengalir laju, lalu cepat-cepat ara menyeka air mata tersebut.
kamal sudah pun berbaring di atas katil dan menyenyakkan dirinya. Ara masih termenung...tidak tahu selepas ini apa dugaan yang perlu dia hadapi...

Bila berlaku keadaan begini, admie lah yang bermain difikiran ara. Sekarang ini admie bahagia disamping izzah dan anak-anak..3 bulan yang lepas admie dan izzah berbulan madu di Rom, Itali. Salah satu tempat yang ingin ara pergi. Sangat bertuah izzah memilik admie, dan bertuah juga admie dapat memiliki izzah..abg, da lama abg tak dtg sini, ara rindu ingin melihat wajah abg...abgg.....'desus hati kecil ara'. Lalu ara melelapkan matanya....

sambungan DC 51

No comments:

Post a Comment

~tentang pengarang~

My photo
aku ni tak la jahat sgt,cuma nakal je, biasala 2. aku ni berisi tapi bukan gemuk..alaa comel la.. aku ni org nmpk mcm garang/ganas tp hati aku lembut. Org yg x kenal aku je akan ckp cm2. aku ni suke gelak2, tak suke marah2 org la..syok kalo dpt kwn gan aku
IDEA DAN KARYA ASAL
HAKCIPTA TERPELIHARA.2010.
DON'T COPYCAT
NANTI I SAMAN U!

sahabat