DESTINASI CIENTA HASIL DARI IMIGINASI KU SENDIRI

Blog ini aku buat semata-mata nak tulis cerita saja. Cerita ini aku yang reka sendiri takde ciplak2 ni. Cerita cinta memang sangat indah tetapi ada yang menyakitkan. Destinasi cienta ini, memang dah lama aku create cuma tak kesampaian nak terbitkan. Jadi sekarang, aku terbitkan di dalam blog sebagai permulaan.

Tuesday, October 19, 2010

Destinasi chenta 57

Sampai sahaja di pejabat, admie merebahkan punggung di kerusi empuk miliknya.

Dilihatnya gambar izzah yang diletakkan di atas meja. Lalu air matanya mengalir..

syg, kenapa perlu begini?syg, dah tak syg kat abg ke smpai sanggup lepaskan abg?abg, cintakan syg…only u’. luah admie…

Kepala nya terasa berat untuk berfikir, malam tadi lepas hantar izzah dia terus tenangkan fikiran di pantai port dikson.
Dia tidak tahu apa yang harus di lakukan. ADmie buntu.

Hari ini, admie tidak bercakap dengan izzah. Di rumah pun begitu. Izzah tidak selesa dengan keadaan begitu. ‘Mungkinkah admie mula membenci dirinya’? Desus hati izzah.

Malam berikutnya….izzah memberanikan diri dengan menanyakan….

Izzah – abg, dah buat pilihan?

Admie terus merenung ke arah izzah..kemudian dia paling ke tempat lain.

Izzah – abg…

Admie terus berlalu dan naik ke bilik…selang beberapa minit, izzah naik ke atas. Dilihatnya admie sedang bersantai di koridor biliknya. Izzah mendekati admie..

Izzah – abg, sy ty…abg da buat pilihan ker?
Admie – penting sgt ke untuk abg jawab soalan itu?(dengan serius)
Izzah – sy hanya nak tahu jawapan dari abg..
Admie – Dengar sini…abg xkan kahwin dengan ara, dan xkan ceraikan izzah..Ini keputusan abg. Apa nak jadi, jadilah…yang penting abg tak sanggup untuk kehilangan izzah dan anak-anak. Tlog la syg, fikir la tentang anak-anak kita ni. Tlog la….

Admie terus masuk dan menuju ke katil. Admie merebahkan dirinya. Dibiarkan izzah seorg di koridor. Kemudian, dia terdengar izzah menangis. Admie bangun dan menuju ke arah isterinya itu.


Admie – syg…..(admie merenung wajah isterinya yang sedang menangis itu)..maafkan abg, jika abg xdpt nak buat pilihan itu. Maafkan abg syg…

Kemudian, admie memeluk isterinya…sambil..

Admie – tlog syg, pertimbangkan semua ini. Abg xnk kahwini ara , abg bahagia bersama syg..sgt bahagia syg..tlog la..jangan lepaskan abg pada org lain, jgn lepaskan abg (air matanya mengalir)

Mendengar kata-kata suaminya itu, semakin laju air matanya mengalir.

Admie – syg, abg tahu berat hati syg untuk buat kputusan ini, jangan paksa diri syg kalau kerna belas kasihan.. Andai abg kahwin dengan ara dan abg xbahagia pun tak guna. Kebahagian abg hanya untuk syg..dan kebahagian abg datang dari syg dan anak-anak. Tlog syg…I love u more than her…plz understand me…

Izzah memeluk admie dengan eratnya, terasa rindu sgt dia untuk memeluk tubuh suaminya itu.

Izzah – abg, maafkan izzah..maafkan izzah abg..

Admie meleraikan pelukan tersebut…

Admie – syg, jgn tinggalkan abg yea?jgn lepaskan abg pd org lain yea?

Izzah merenung wajah suaminya dan…..menganggukkan kepala, terus dia memeluk admie..

Izzah – abg, jgn tinggalkan izzah.. sy syg dan cintakan abg..izzah tak sanggup kehilangan abg. Abglah segala2nya untuk izzah. Maafkan izzah abg kerna paksa abg..
Admie – dah la 2 syg…abg faham perasaan syg…

Admie dan izzah akhirnya berdamai…..

Izzah berasa sangat lega, selepas dia memaksa suaminya untuk membuat pilihan hatinya mula tidak tenang. Tapi kini, jawapan yang diberikan oleh admie memberikan senyuman pada wajahnya.

maafkan izzah, ara… izzah juga cintakan admie, izzah takkan lepaskan dia, dia segala2nya untuk izzah dan anak-anak.. maafkan izzah, ara’ luah hati izzah..

Admie dan izzah melelapkan mata.

Sambungan DC 58

No comments:

Post a Comment

~tentang pengarang~

My photo
aku ni tak la jahat sgt,cuma nakal je, biasala 2. aku ni berisi tapi bukan gemuk..alaa comel la.. aku ni org nmpk mcm garang/ganas tp hati aku lembut. Org yg x kenal aku je akan ckp cm2. aku ni suke gelak2, tak suke marah2 org la..syok kalo dpt kwn gan aku
IDEA DAN KARYA ASAL
HAKCIPTA TERPELIHARA.2010.
DON'T COPYCAT
NANTI I SAMAN U!

sahabat