DESTINASI CIENTA HASIL DARI IMIGINASI KU SENDIRI

Blog ini aku buat semata-mata nak tulis cerita saja. Cerita ini aku yang reka sendiri takde ciplak2 ni. Cerita cinta memang sangat indah tetapi ada yang menyakitkan. Destinasi cienta ini, memang dah lama aku create cuma tak kesampaian nak terbitkan. Jadi sekarang, aku terbitkan di dalam blog sebagai permulaan.

Tuesday, September 21, 2010

Destinasi chenta 43

Beberapa tahun kemudiannya.....

Kehidupan admie dan izzah bertambah ceria apabila dikurniakan seorg lagi anak perempuan, Araisyah Sofia.
Kehadiran aisyah dalam hidup admie dan izzah menambahkan lagi kegembiraan dan kemesraan mereka berdua. Admie menjalankan tanggungjwabnya sebagai seorg ayah dan isteri dengan penuh baik.
Kehadiran irfan dan aisyah melambangkan cinta mereka berdua.

Irfan sangat manja dengan ara dan kamal. Mana tak nya, sejak irfan di lahirkan, ara dan kamal sentiasa datang ke rumah dan adakalanya mereka berdua akan membawa irfan bersiar-siar.
Kehidupan ara dan kamal masih seperti biasa sibuk dengan kerja masing-masing. Ara pula masih terus berdoa untuk mendapatkan zuriat. Tahun lepas, kamal dan ara pernah menjalani suatu ujian. Di dalam ujian tersebut, menyatakan bahawa kamal mempunyai masalah dalaman. Ara dan kamal sedih apabila mendengar keputusan tersebut. Tetapi mereka akan terus berdoa agar dikurniakan anak, walaupun seorang.

Rahsia cinta admie dan ara masih terus dirahsiakan. Kamal masih tidak tahu rahsia perhubungan isterinya dengan anak buahnya itu. Hanya izzahlah yang tabah menghadapi semuanya.
Admie dan ara sentiasa bertemu. Semuanya hanya kerna kerja, tetapi adakalanya mereka akan berjumpa dirumah. Admie kini selesa berhadapan dengan ara, dan begitu juga dengan ara. Kenangan mereka dulu, masih tidak dapat dilupakan. Wlaupun admie cintakan izzah, tapi sedikit sebanyak cintanya pada ara tetap ada. Ara pula masih mendambakan cinta admie.

Kini...............
Irfan sudah pun berusia 3 tahun, dan aisyah berusia 1 tahun. Kepetahan irfan menyerikan rumah admie dan izzah tiap-tiap malam. Aisyah pula sangat manja dengan admie. admie dan ara banyak menghabiska masa bersama anak-anaknya walaupun sibuk dengan kerja Adakalanya, mereka akan bercuti di luar dan dalam negara.
papa, ane tie ara?tie ara kap nk tatang..' kata irfan gan pelat'
nanti untie ara datang k syg, untie ara ada kerja 2..ok, jom teman papa tgk tb nak? balas admie
nak2 ngok cite katun... ' irfan menarik2 tgn papanya'
ok2..' kata admie'

izzah - abg, tak gantuk ker?
admie - tak sgt syg, meh sini duk sebelah abg...
(izzah merebahkan punggungnya di sebelah admie)
mie - aisyah dah tidur?
izzah - dah abg..irfan syg, bila nk tidur ni?
irfan leka tengok cerita kartun, begitu riang dan khusyuk irfan menonton.
mie - biarlah dia tgk dulu, dah letih t tidur la dia..
izzah - abg nk air, syg buatkan...
mie - ermm blh jugak, air kopi satu cik...
izzah - yes sir!!!!

sambungan DC 44

No comments:

Post a Comment

~tentang pengarang~

My photo
aku ni tak la jahat sgt,cuma nakal je, biasala 2. aku ni berisi tapi bukan gemuk..alaa comel la.. aku ni org nmpk mcm garang/ganas tp hati aku lembut. Org yg x kenal aku je akan ckp cm2. aku ni suke gelak2, tak suke marah2 org la..syok kalo dpt kwn gan aku
IDEA DAN KARYA ASAL
HAKCIPTA TERPELIHARA.2010.
DON'T COPYCAT
NANTI I SAMAN U!

sahabat